illusztráció illusztráció

F1 2023: Kellemes nyári időben búcsúzik az idei szezon

Az Abu-Dzabi Nagydíj versenyhétvégéjén esni nem fog, de néha a szél megélénkülhet.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 28-30°C

2. szabadedzés:

Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 26-28°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem várható
Szél: élénk északnyugati szél
Hőmérséklet: 28-30°C

Időmérő edzés:

Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: élénk északnyugati szél
Hőmérséklet: 25-27°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: derült idő, csapadék nem várható
Szél: mérsékelt északias szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 26-28°C

illusztráció
A pálya egy része | Forrás: Nepenthes

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

A 2023-as szezon utolsó versenyhétvégéje következik, az Abu-Dzabi Nagydíj, mely a Yas Marina Circuit-en kerül megrendezésre.

A pénteki szabadedzéseken eső nem várható.

Az első szabadedzésen még sütni fog a nap, így a pálya hőmérséklete magas lesz, ami segíti a gumik gyors felmelegítését, bár ez a körülmény nem lesz mérvadó, mivel a verseny napnyugta környékén indul, és sötétben ér már véget. A második szabadedzés már napnyugta körül kezdődik, így ezek a körülmények adják majd legjobban vissza időjárási szempontból az időmérő és a futam idején tapasztaltakat. A pálya felszíne folyamatosan hűlni fog, az edzés végére szinte teljesen meg fog egyezni a levegő hőmérsékletével, mivel közben lemegy a nap, besötétedik, így a gumik felmelegítése kissé nehezebbé válhat. Ugyanakkor a pálya felszíne ezen a napon még poros lehet, mely ronthatja a tapadási viszonyokat. Az első szabadedzésen az északnyugati szelet élénk lökések kísérhetik, melyek a pálya egyes részein kissé instabillá tehetik a versenyautókat.

Szombaton a harmadik szabadedzésen a napos, száraz időben ismét magas lesz a pálya felszínének hőmérséklete, gyorsabban melegedhetnek fel az abroncsok, viszont ezek a körülmények megint nem lesznek mérvadóak. Az időmérő edzésre napnyugta után kerül sor, így a pálya hőmérséklete már majdnem megegyezhet a levegőével. Az edzés előrehaladtával tovább hűlhet az aszfalt, így egyre lassabban melegedhetnek fel a gumik a megfelelő hőmérsékletre.

Esőre ezen a napon sem kell számítani,

viszont az északnyugati szelet élénk lökések kísérhetik, melyek a pálya egyes részein kisebb mértékű stabilitási problémákat okozhatnak.

illusztráció
Napnyugtakor | Forrás: Cesar I. Martins

Vasárnap a futam idején sem várható csapadék.

A verseny napnyugta környékén indul, majd sötétben ér véget, így a pálya felszínének hőmérséklete folyamatosan hűlni fog, a verseny végére már szinte megegyezik majd a levegőével. Emiatt a gumik felmelegítése nehezebbé válhat, viszont az alacsonyabb hőmérséklet miatt az élettartamuk nagyobb lehet. Előfordulhatnak élénk északias széllökések, melyek a pálya egyes részein kissé befolyásolhatják a versenyautók egyensúlyát.

Hozzászólna? Várjuk Viber csoportunkban!

Borítókép: Illusztráció

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés