illusztráció illusztráció

F1 2023: Szerencsejátékká válhat a Las Vegas-i Nagydíj hétvégéje

A Mojave-sivatagban az idei év egyik leghidegebb versenyhétvégéje jön, és az időmérőre még a záporok is megérkezhetnek.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: gyenge északnyugati szél
Hőmérséklet: 14-16°C

2. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: gyenge északnyugati szél
Hőmérséklet: 11-13°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: gyenge délnyugati szél
Hőmérséklet: 13-15°C

Időmérő edzés:

Időjárás: közepesen felhős idő, esély mutatkozik a térségben záporok kialakulására
Szél: mérsékelt délnyugati szél
Hőmérséklet: 11-13°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: közepesen felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye, inkább csak a futam előtt eshet
Szél: gyenge, mérsékelt nyugatias szél
Hőmérséklet: 11-13°C

illusztráció
Kép forrása: LasVegasGuy

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

Egy igen érdekes versenyhétvége vár a Forma-1 mezőnyére, mely Las Vegas-ba látogat egy új utcai versenypályára. A Las Vegas-i Nagydíj programjai szokatlan módon helyi idő szerint csütörtök, péntek és szombat este, éjjel kerülnek megrendezésre villanyfény mellett, ami azt jelenti, hogy magyar idő szerint péntek, szombat és vasárnap hajnalban, reggel láthatjuk a pilótákat a pályán.

A pénteki szabadedzésekre napnyugta után kerül sor, így a Mojave-sivatagban gyorsan csökken majd a hőmérséklet.

A levegőéhez hasonlóan az aszfalt hőmérséklete is nagyon alacsony lesz,

ami gondot okozhat a gumik kellő mértékű felmelegítésében, rosszak lehetnek a tapadási viszonyok, valamint hólyagosodás is jelentkezhet az abroncsok felületén. Ugyanakkor az új aszfalt még csúszós lehet, emellett kezdetben a por is további problémákat okozhat a tapadást illetően. Az első két szabadedzés során csapadék nem valószínű, valamint a légmozgás sem lesz jelentős, így várhatóan ezek a tényezők nem lesznek hatással a gyakorlások során.

A szombati harmadik szabadedzésre is napnyugta után kerül sor, így hasonló időjárási körülményekre számíthatnak a pilóták, mint a pénteki első edzésen. Ismét alacsony lesz a levegő és az aszfalt hőmérséklete, ami továbbra is gondot okozhat a megfelelő tapadás elérése szempontjából. Eső ekkor sem valószínű, így továbbra is száraz pályán gyakorolhatnak a pilóták. A szél ekkor is gyenge marad.

illusztráció
Las Vegas Strip | Kép forrása: EconomicOldenburger

Az időmérő edzésre akár változhat a helyzet.

A térségben ugyanis kialakulhatnak záporok, így ha egy-egy ilyen zápor a pálya fölé érne, akkor igazi szerencsejáték lenne, hogy ki melyik rajtpozíciót szerzi meg a futamra. A vizes aszfalt, a nagyon alacsony hőmérséklet és az amúgy is gyengébb tapadással bíró felszín együttesen nagyon csúszós pályát eredményezne, emiatt nagy lenne a kicsúszás veszélye. A stratégáknak is feladná a leckét, hogy mikor melyik keverék mellett tegyék le az érmét. Emiatt tényleg olyanná válhat az időmérő, mintha csak az egyik kaszinóban próbálnának szerencsét a pilóták és a csapatok is. Ha viszont a csapadék elkerülné a pályát, akkor a pénteki második szabadedzéshez hasonló körülmények várnák a pilótákat. A pálya tapadása továbbra sem lenne ideális az alacsony hőmérséklet miatt, a gumik felmelegítése gondot okozhat a gyorskörök előtt. A szél a kvalifikáció során általában mérsékelt marad, így ez várhatóan továbbra sem lesz befolyásoló tényező.

A futam rajtjára helyi idő szerint szombat este 22 órakor, magyar idő szerint vasárnap reggel 7 órakor kerül sor.

A futam előtt a térségben kisebb eső kialakulhat,

így még az is előfordulhat, hogy a rajt pillanatában helyenként kissé vizes lehet az aszfalt, ami szintén fejtörést okozhatna a csapatoknak, hogy melyik lenne a legideálisabb gumi a rajtnál. Illetve az eső akár lemoshatja a már pályára hordott gumiréteget is. A futam alatt csapadék nem valószínű, így a továbbiakban várhatóan ez nem fogja befolyásolni a versenyt, viszont ismét alacsony értékeket mutatnak majd a hőmérők, mely miatt a tapadási viszonyok továbbra sem lesznek a legkedvezőbbek. A gumik megfelelő hőmérsékletre hozása, és azon tartása nehéz feladat elé állíthatja a pilótákat, illetve a hólyagosodás jelensége a verseny során problémát okozhat. A nyugatias szél általában gyenge, mérsékelt marad, így ez minden bizonnyal nem fogja zavarni a pilótákat a verseny alatt.

Hozzászólnál? Várunk Viber csoportunkban!

Borítókép: Illusztráció

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés