illusztráció illusztráció

F1 2023: Viharok, szeles idő és napsütés is lesz Interlagosban

A Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéje záporokkal, zivatarokkal indulhat, majd kisüt a nap, de végig szeles időre van kilátás.

Péntek

1. szabadedzés:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, kis eséllyel átmeneti zápor, zivatar kialakulhat
Szél: erős északnyugati szél
Hőmérséklet: 29-31°C

Időmérő edzés:

Időjárás: erősen felhős idő, esély mutatkozik zápor, zivatar kialakulására
Szél: erős északnyugati szél
Hőmérséklet: 25-27°C

Szombat

Sprint szétlövés:

Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű 
Szél: élénk délnyugati szél
Hőmérséklet: 24-26°C

Sprint:

Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: élénk délies szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 22-24°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: élénk délkeleti szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 20-22°C

illusztráció
Az interlagosi célegyenes kezdete | Fotó: Governo do Estado de São Paulo

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

Az előttünk álló versenyhétvégére a brazíliai Sao Pauló-ban, pontosabban annak Interlagos városrészében kerül sor az Autódromo José Carlos Pace versenypályán, ahol a Sao Pauló-i Nagydíj kerül megrendezésre. Az Interlagos elnevezés egyébként azt jelenti, hogy "tavak között". Egy újabb, egyben az idei utolsó sprinthétvége vár a csapatokra, így a pénteki első szabadedzést követően már az időmérőre kerül sor még ugyanazon a napon.

A pénteki egyetlen szabadedzésen időnként felhők takarhatják a napot, viszont a nyári melegben a napos időszakok hatására kellően meleg lesz a pálya felszíne, ami segíthet a gumik felmelegítésében, viszont a gumikopás mértékét is fontos lesz felmérni.

A pálya térségében kis eséllyel záporok, zivatarok is kialakulhatnak,

melyek időnként akár pálya fölé is bekúszhatnak, és ez megzavarhatja a csapatokat a felkészülésben. Ha egy-egy zápor elérné a pályát, akkor a vizes körülmények között rosszak lehetnek a tapadási és látási viszonyok, megnő a kicsúszás veszélye, csökken a pályahőmérséklet. Viszont fontos lehet a tapasztalatszerzés ilyen körülmények között, mert az időmérőn is szükség lehet a vizes pályára alkalmas gumikra. Ugyanakkor egy kicsúszás, esetleg autótörés az egész hétvégére rányomhatja a bélyegét. Az erős északnyugati széllökések pedig a pálya több pontján is stabilitási problémákat okozhatnak.

Az időmérő edzés során esély mutatkozik időnként záporok, zivatarok kialakulására a térségben,

így a vizes körülmények nehéz feladat elé állíthatják a csapatokat és a pilótákat egyaránt. Ha intenzív csapadékhullás érné el a pályát, akkor a kvalifikáció kezdési időpontját is csúsztatni kellene, vagy esetleg meg kellene szakítani az időmérőt, ha menet közben érkezne meg az égi áldás. Ilyenkor nagy a kicsúszás veszélye, rosszak lehetnek a tapadási és látási viszonyok, valamint a pálya hőmérséklete is alacsonyabb, ha vizes az aszfalt. De az is előfordulhat, hogy a záporfelhők elkerülik a pályát, akkor viszont száraz körülmények között, magasabb aszfalthőmérséklet mellett, jobb tapadási viszonyok közepette kerülne sor az időmérőre. Az erős délnyugati széllökések ismét a pálya több részén ronthatják a versenyautók egyensúlyát.

illusztráció
A pálya belső része | Fotó: Governo do Estado de São Paulo

Szombaton a sprint szétlövésen és a sprintfutamon is napos idő várható,

csapadéknak kicsi az esélye,

így várhatóan száraz pályán zajlanak majd a szombati események. A napos időjárás hatására kellően magas lehet a pálya hőmérséklete, ami hatással lehet a gumikopás mértékére. A délnyugati, illetve a délies szél ezen a napon élénk lesz, időnként erős széllökések is előfordulhatnak, amelyek a pálya bizonyos részein zavarhatják a versenyautók egyensúlyát, valamint a szél iránya változik péntekhez képest, ami kezdetben a sprint szétlövésen kicsit zavarhatja a pilótákat.

Vasárnap a futamon változóan napos-felhős időre van kilátás a jelenlegi számítások szerint,

csapadéknak kicsi az esélye,

így minden bizonnyal száraz pályás versenyre számíthatunk. Bár ezen a napon lesz a legalacsonyabb a levegő hőmérséklete, a napos időszakoknak köszönhetően viszonylag meleg lehet a pálya felszíne, ami segíthet a gumik felmelegítésében, viszont a gumikopás mértéke fontos szerepet játszhat. Az alacsonyabb hőmérséklet ellenére magas lesz a páratartalom, amivel szintén számolniuk kell a pilótáknak. Az élénk, erős délkeleti széllökések a pálya több részén ismét okozhatnak stabilitási problémákat.

Hozzászólnál? Várunk Viber csoportunkban!

Borítókép: Governo do Estado de São Paulo

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés