illusztráció illusztráció

F1 2020: Az Abu Dhabi-i naplementében búcsúzik az idei szezon

Naplementében búcsúzik az idei szezon, de a szél kissé trükkössé teheti az évadzáró futamot.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: napos idő
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 26-28°C

2. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő
Szél: mérsékelt északnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 25-27°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: gyengén felhős idő
Szél: gyenge északnyugati szél
Hőmérséklet: 24-26°C

Időmérő edzés:

Időjárás: közepesen felhős idő
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 24-26°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: közepesen felhős idő
Szél: élénk északnyugati szél
Hőmérséklet: 24-26°C

illusztráció

Kép forrása: Wikimedia

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

A szezon utolsó versenyhétvégéje következik, az Abu Dhabi Nagydíj, mely a Yas Marina Circuit-en kerül megrendezésre.

A pénteki szabadedzéseken száraz időre van kilátás.

Az első edzésen még sütni fog a nap, így a pálya hőmérséklete még magas lesz, ami segít a gumik gyors felmelegítésében, bár ez a körülmény nem lesz mérvadó, mivel a verseny napnyugta környékén indul, és sötétben ér már véget. A második edzés már napnyugta körül kezdődik, így ezek a körülmények adják majd a legjobban vissza hőmérsékleti szempontokból az időmérő és a futam idején tapasztaltakat. A pálya felszíne folyamatosan hűlni fog, az edzés végére csak pár fokkal lesz magasabb, mint a levegő hőmérséklete, mivel közben lemegy a nap, és besötétedik, így a gumik felmelegítése az idő előrehaladtával kissé nehezebbé válhat. Ugyanakkor a pálya felszíne ezen a napon még poros lehet, mely ronthatja a tapadási viszonyokat. A második edzésen ugyanakkor az északnyugati szél is megélénkülhet, mely pálya egyes részein instabilitási problémákat okozhat.

Szombaton a harmadik szabadedzésen a napos időben ismét magas lesz a pálya felszínének hőmérséklete, gyosabban melegedhetnek fel az abroncsok, viszont ezek a körülmények megint nem lesznek mérvadóak. Az időmérő edzésre napnyugta környékén kerül sor, így

a pálya hőmérséklete már csak kevéssel lehet magasabb a levegőéhez képest,

hasonlóan a második szabadedzéshez. Az edzés előrehaladtával tovább hűlhet az aszfalt, így egyre lassabban melegedhetnek fel a gumik a megfelelő hőmérsékletre.

Vasárnap a futam idején is száraz időre van kilátás.

A verseny napnyugta környékén indul és sötétben ér véget, így a pálya felszínének hőmérséklete folyamatosan hűlni fog, a verseny végére már szinte megegyezik majd a levegőével. Emiatt a gumik felmelegítése nehezebbé válhat, viszont az alacsonyabb hőmérséklet miatt az élettartamuk nagyobb lehet, viszont hólyagosodási és szemcsésedési problémák előfordulhatnak. Élénk lehet az északnyugati szél, emiatt a pálya egyes részein ez egyensúlyi problémákat okozhat.

Borítókép: Wikimedia

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés