illusztráció illusztráció

F1 2020: Kicsi az esély az esőre a Török Nagydíj hétvégéjén

A török őszben folytatódik a szezon az előttünk álló versenyhétvégén.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: közepesen felhős idő
Szél: északkeleti mérsékelt szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 15-17°C

2. szabadedzés:

Időjárás: erősen felhős idő, gyenge eső időnként nem kizárt
Szél: mérsékelt északkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 16-18°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: felhős-napos idő, gyenge eső időnként nem kizárt
Szél: mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 14-16°C

Időmérő edzés:

Időjárás: erősen felhős idő, gyenge eső időnként nem kizárt
Szél: mérsékelt északnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 14-16°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: felhős-napos idő, csapadéknak csak minimális az esélye
Szél: mérsékelt északkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 13-15°C

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

A következő versenyhétvégére Törökországban, az Istanbul Parkban kerül sor. A Török Nagydíj hosszú idő után került vissza a naptárba, ugyanis 2011-ben rendeztek itt utoljára Forma-1-es versenyt, így az akkor gyűjtött adatok már szinte semmit nem érnek, ugyanis azóta jelentős átalakuláson mentek keresztül az autók.

illusztráció

Kép forrása: Wikimedia

A pénteki szabadedzések közül az elsőn lehet több napsütés, a másodikon már több felhő lehet a pálya felett, és ekkor időnként gyenge eső sem kizárt. Ennek intenzitása ugyanakkor lehet olyan kicsi is, hogy a száraz pályás gumikat nem kell lecserélni, de előfordulhatnak olyan periódusok is, mikor már intermediate gumik kerülhetnek fel az autókra. Utóbbinak a jelenlegi számítások szerint kicsi az esélye. A pálya hőmérséklete 30 fok alatt maradhat, ami miatt nehezebbé válhat a gumik felmelegítése, valamint ezen a napon még nagyon poros lehet az aszfalt, ami szintén növeli a kicsúszás veszélyét. Illetve azóta új aszfaltréteget kapott a versenypálya, ami szintén nagy kihívást jelenthet a gumikopás, valamint a gumikezelés szempontjából. Emiatt fontos lesz, hogy pénteken minél több adatot gyűjtsenek a csapatok. Az északkeleti szelet élénk lökések kísérhetik, melynek hatására a pálya egyes részein kissé instabillá válhatnak az autók, a 12-es kanyar előtti féktávon pedig hátszélként jelentkezve alulkormányzottságot okozhat.

A szombati harmadik szabadedzés közben és az időmérő alatt is gyakran takarhatják felhők a napot, időnként kisebb eső sem kizárt. Ez elsősorban az időmérőt kavarhatja meg, ha bekövetkezik, úgyanis ha az intenzitása eléri azt a szintet, hogy intermediate gumikra kell váltani, akkor azok a pilóták, akik még nem futottak előtte száraz pályán mért kört, jelentős hátrányba kerülnek. Tehát fontos szerepe lehet a stratégiának is már a kvalifikáció során, ha jönne az égi áldás. Ezen a napon az északnyugati szél lehet élénk, ami szintén kisebb stabilitási gondokat okozhat a pálya egyes részein. A pálya hőmérséklete ezen a napon is 30 fok alatt maradhat, így fontos szerepe lesz annak, ki hogyan tudja majd felmelegíteni a gumikat a gyorskörre.

Vasárnap a futam alatt a felhők közül kisüthet a nap,

esőre csak minimális esély mutatkozik,

így nagy valószínűséggel száraz pályás futamra van kilátás. A pálya felszíne már tisztább lesz, viszont hőmérséklete 30 fok alatt maradhat ezen a napon is, így a gumimelegítés, valamint a gumikopás mértéke, illetve a hólyagosodás ismét fontos szerepet játszhat. Az északkeleti szelet élénk lökések kísérhetik, így a pénteki naphoz hasonló stabilitási problémák előfordulhatnak. Ugyanakkor, ha mégis cseperegne az eső, nem valószínű, hogy olyan mértékű lenne, hogy a száraz pályás gumikat interekre kelljen cserélni.

Borítókép: Wikimedia

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés