illusztráció illusztráció

F1 2020: Szeles lehet a Szahíri Nagydíj

A bahreini estéken elsősorban a szél okozhat stabilitási problémákat a más vonalvezetésű, de szupergyors pályán.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: derült idő
Szél: mérsékelt északi szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 25-27°C

2. szabadedzés:

Időjárás: derült idő
Szél: mérsékelt északi szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 25-27°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: derült idő
Szél: mérsékelt északkeleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 25-27°C

Időmérő edzés:

Időjárás: derült idő
Szél: mérsékelt keleti szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 24-26°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: gyengén felhős idő
Szél: erős északnyugati szél
Hőmérséklet: 21-23°C

illusztráció

Kép forrása: Wikimedia

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

A következő versenyhétvégére is maradnak a csapatok Bahreinben, de ezúttal egy másik vonalvezetésen versenyez a mezőny a Szahíri Nagydíjon. Ez a pálya az F1 történetének második legrövidebb aszfaltcsíkja lesz, ugyanakkor a legnagyobb átlagsebességű pályája is. Az előző versenyhétvégéhez képest pedig az edzések, az időmérő és a futam időpontja is jobban bele fog lógni az estébe.

A pénteki szabadedzéseken száraz idő vár a csapatokra. Mivel napnyugta környékén kezdődik az első szabadedzés, a második pedig már teljesen esti körülmények között kerül megrendezésre, így az aszfalt hőmérséklete nagyon közel lesz a levegőéhez, a legmelegebb aszfalthőmérséklet az első edzés elején lehet, bár ez nem lesz fontos a csapatok számára, mivel a verseny is majd este, jócskán sötétedés után indul. A gyors pályán fontos lesz a gumik megfelelő tapadásának az elérése, mely az alacsony felszínhőmérséklet, valamint a kevés kanyar miatt is gondot okozhat, viszont a pálya érdesebb felszíne segítséget adhat. Emiatt a kopáson kívül a hólyagosodás és a szemcsésedés is befolyásoló tényező lehet, mivel az autók minden bizonnyal minimális leszorítóerővel fognak rendelkezni a pálya karakterisztikájából kiindulva.

Az élénk északi széllökések a pálya több pontját okozhatnak némi egyensúlyi problémát

az autók viselkedését illetően, viszont a célegyenes végi féktávon szembeszélként jelentkezhet majd, így nagyobb lehet a leszorítóerő, ami miatt a kanyarba érve a versenyautók túlkormányzottá válhatnak. Ugyanakkor a sivatagi körülmények között a szél újra és újra homokszemcséket hordhat a pályára, ami miatt csúszósabbá válhat a felszíne.

Szombaton a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is hasonló körülményekre számíthatnak a pilóták, mint pénteken, így a gumik viselkedése szempontjából is hasonló lehet a helyzet. Az időmérőn a gyorskörre pedig kihívást jelenthet a megfelelő tartományban tartani a gumik hőmérsékletét. Ezen a napon is

élénk szél ronthatja kissé az autók egyensúlyát,

de már északkelet, majd az időmérőn kelet felől fújhat, így elsősorban a 4-es kanyar előtti féktávon szembeszélként jelentkezhet, mely a megnövekvő leszorítóerő miatt túlkormányzottságot okozhat, a 10-es kanyar előtti féktávon pedig hátszélként hathat az autókra, ahol kisebb leszorítóerőt, így alulkormányzottságot eredményezhet. Viszont a pálya más részein is okozhat kisebb stabilitási problémát.

illusztráció

Kép forrása: Wikimedia

A vasárnap egy száraz hidegront éri el a térséget, mely nagy valószínűséggel esőt nem fog hozni. A front hatására viszont a verseny idején pár fokkal alacsonyabb lehet mind a levegő, mind az aszfalt hőmérséklete, így ez hatással lehet a gumik tapadására, felmelegítésére, valamint előtérbe kerülhetnek a hólyagosodási és a szemcsésedési problémák is. Ugyanakkor a front miatt ezen a napon az

északnyugatira forduló szél felerősödik, ez pedig nagy hatással lehet a versenyautók stabilitására.

A pálya szinte minden pontját érződhet majd ennek a hatása. Emellett az erős szél ismét homokot hordhat a pályára, mely miatt csökkenhet a tapadás mértéke, csúszósabbá válhat a felszíne. Ezen tényezők pedig együttesen megnövelhetik a kicsúszás veszélyét.

Borítókép forrása: Wikimedia

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés