illusztráció illusztráció

F1 2020: Trükkös időjárás várja a mezőnyt Belgiumban

Időnként eleredő eső és erős széllökések nehezíthetik a csapatok dolgát Spa-Francorchamps-ban.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: felhős idő, esély mutatkozik rá, hogy időnként essen az eső
Szél: élénk délnyugati szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 15-17°C

2. szabadedzés:

Időjárás: felhős idő, esély mutatkozik rá, hogy időnként essen az eső
Szél: élénk délnyugati szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 17-19°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: felhős-napos idő, de egy-egy futó zápor előfordulhat
Szél: mérsékelt délnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 16-18°C

Időmérő edzés:

Időjárás: felhős-napos idő, egy-egy futó zápor előfordulhat
Szél: mérsékelt délnyugati szél élénk lökésekkel
Hőmérséklet: 18-20°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: felhős idő, nagy esély mutatkozik esőre
Szél: élénk északnyugati szél erős lökésekkel
Hőmérséklet: 15-17°C

illusztráció

Kép forrása: Wikipedia

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

A következő versenyhétvégére a híres belgiumi pályán, Spa-Francorchamps-ban kerül sor. Már maga a pálya is nagy kihívást jelent, de talán az egyik legélvezetesebb vonalvezetésű aszfaltcsík a naptárban. Ugyanakkor az Ardennek vonulatai között az időjárás sokszor trükkös körülményeket teremthet, például többször előrodult már olyan is, hogy a pálya egyik részén szakadt az eső, másik részén pedig egy esőcsepp sem hullott le.

Minden bizonnyal nem lesz unalmas a versenyhétvége, már ami az időjárást illeti. A pénteki szabadedzések során gyakran lesz erősen felhős az ég, és

esély mutatkozik rá, hogy az edzések részben, vagy egészben vizes körülmények zajlanak le.

Emiatt előkerülhetnek a vizes pályára való gumik. A csapatoknak ez jó alkalmat biztosít, hogy felmérjék a körülményeket, ugyanis a hétvége további részében is várható csapadék. Viszont ezen a pályán könnyen lehet hibázni ilyen körülmények között, így a pilótáknak óvatosnak kell lenniük, mert egy nagyobb hiba akár a hétvége egészét is befolyásolhatja. Valamint nem árt arra is figyelni, hogy korlátozott számú intermediate és extrém esőgumi áll a rendelkezésükre, így spórolniuk kell az időmérőre és a versenyre is. A délnyugati szelet egész nap erős lökések kísérhetik, emiatt az autók a pálya több pontján is instabillá válhatnak, a kanyarok irányától függően pedig alulkormányzottság, illetve túlkormányzottság is jelentkezhet, amivel a pilótáknak folyamatosan küzdeniük kell, valamint ki kell tapasztalniuk, hogy melyik kanyarban ez hogy hat az autóra. A pálya - és talán az egész versenynaptár - leghíresebb, leghírhedtebb kanyarkombinációja az Eau Rouge, majd az azt követő Raidillon, utóbbit szinte vakon vesznek be a pilóták, mikor nagyjából 300 km/h-s tempóval az emelkedő tetejére érnek, és ott kell elfordulniuk balra. A széllökések pedig itt tréfálhatják meg legjobban a vesenyzőket, itt egy apróbb megingás is nagy bukáshoz vezethet. Ugyanakkor a hűvös időben a gumik felmelegítése is gondot jelenthet, ami miatt még nehezebb lehet az autók kezelhetősége.

A szombati napon sem lesz zavartalan a napsütés, gyakran megnövekedhetnek a felhők a pálya felett, és

időnként kisebb eső, futó zápor is kialakulhat a 3. szabadedzés, valamint az időmérő során is.

Ez akár nagyban befolyásolhatja a vasárnapi rajtrácsot is, ugyanis, akit rossz ütemben ér el az égi áldás, mikor már a pályán van gyors körön, az nagyot veszíthet. De a stratégégáknak is fejtörést okozhat majd az időjárás, hogy mikor engedjék ki a pilótákat gyorskörükre. A hűvös idő továbbra sem kedvez majd igazán a gumik felmelegítésének, ami ismét nagyobb kockázatot jelent, jobban csúszkálhatnak az autók. A szél iránya megegyezhet majd a pénteki napon tapasztaltakkal, viszont várhatóan csak élénk lökések lehetnek, erős lökések ezen a napon nem valószínűek, így a pénteki napon tapasztaltakat hasznosítani tudják majd a pilóták.

illusztráció

Kép forrása: Wikimedia

Vasárnap a verseny idején a

jelenlegi számítások szerint jó esély mutatkozik esőre,

így a csapatoknak fel kell készülniük a trükkös körülményekre. A korábban vázoltakra így még jobban oda kell figyelniük a pilótáknak, ugyanis, ha vizes lesz a pálya, akkor nagy lesz a kicsúszás veszélye. A stratégákra is fontos szerep hárul, mert a változó körülmények között nagyon fontos lesz, hogy ki, mikor vált a különböző típusú gumik közül egyikről a másikra. A hűvös idő miatt továbbra is rossz lesz a pálya tapadása. A szél iránya erre a napra megváltozik, már északnyugat felől fog fújni, ez pedig egy újabb nehézségi faktor lehet a verseny során. Emiatt ugyanúgy instabillá válhatnak az autók a pálya egyes részein, de már nem feltétlenül úgy, mint amit az előző napokban tapasztaltak a versenyzők. Az Eau Rouge-ban pedig ez hátszélként jelentkezik majd, ami miatt az autók alulkormányzottá válhatnak, miközben padlógázon szelik át a kanyart, ezzel megnövelve a kicsúszás veszélyét.

Borítókép forrása: Wikipedia

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés