illusztráció illusztráció

F1 2022: Vajon beleszól-e az időjárás a mexikói hétvége alakulásába?

A Mexikóvárosi Nagydíj versenyhétvégéjén sokat süthet a nap, de egy-egy záport adó felhő is kószálhat a pálya körül.

Pénteki szabadedzések

1. szabadedzés:

Időjárás: napos-gyengén felhős idő, csapadéknak kicsi az esélye
Szél: gyenge, mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 22-24°C

2. szabadedzés:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, csak kis esély mutatkozik átmeneti eső, zápor kialakulására
Szél: mérsékelt nyugatias szél
Hőmérséklet: 24-26°C

Szombat

3. szabadedzés:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, csapadék nem valószínű
Szél: gyenge, mérsékelt délies szél
Hőmérséklet: 19-21°C

Időmérő edzés:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, kis eséllyel egy-egy zápor időnként kialakulhat
Szél: mérsékelt délnyugati szél
Hőmérséklet: 21-23°C

Vasárnap

Futam:

Időjárás: változóan napos-felhős idő, csak kis esély mutatkozik átmeneti eső, zápor kialakulására
Szél: gyenge, mérsékelt északnyugati szél
Hőmérséklet: 21-23°C

illusztráció
Fotó: Planet Labs, Inc.

Milyen hatással lehet az időjárás a versenyhétvége alakulására?

Ezen a versenyhétvégén Mexikóban versenyez a Forma-1 mezőnye. A Mexikóvárosban található Autódromo Hermanos Rodríguez versenypálya különlegessége, hogy ez a legmagasabban fekvő helyszín a versenynaptárban, ugyanis a pálya 2285 méteres tengerszint feletti magasságban található. Itt már ritkább a levegő, ami nagy kihívás elé állítja az autókat és a pilótákat egyaránt.

A pénteki szabadedzéseken sok napsütésre van kilátás, de időnként felhők takarhatják el a napot,

viszont csapadéknak csak kicsi az esélye, így nagy valószínűséggel száraz körülmények között gyakorolhatnak a pilóták. Viszont a második szabadedzésen az eső miatt elmarad suzukai gumiteszt kerül pótlásra, így az a szokásos 60 perc helyett 90 perces lesz. Ezalatt a térségben megjelenhetnek esőfelhők, de csak kis eséllyel érhetik el a pályát. Persze, ha egy-egy ilyen felhő mégis odatévedne, akkor az megint boríthatná a tervezett menetrendet, illetve a vizes pályán megnőne a kicsúszás veszélye. Ha naposabb marad az idő, amire most nagyobb esély mutatkozik, akkor a napsütés hatására meleg lesz a pálya felszíne, ami segít az abroncsok felmelegítésében, viszont a gumikopás mértéke meghatározó tényező lehet, ugyanis a ritka levegő miatt nagy leszorítóerőre van szükség, de még így is csúszkálhatnak a versenyautók a pálya egyes kanyarjaiban. A szél várhatóan nem lesz befolyásoló tényező.

A szombati harmadik szabadedzésen is sokat süthet a nap,

csapadék nem valószínű, így száraz körülmények között gyakrolhatnak a pilóták. A pálya felszínének hőmérséklete is kellően magas lehet, bár ne felejtsük el, hogy milyen magasan van a pálya. A szél ekkor sem lesz jelentős.

Az időmérő edzésre már több felhő érkezhet a pálya fölé, és kis esély mutatkozik arra is,

hogy egy-egy zápor időnként kialakuljon a pálya térségében.

Amennyiben eléri a pályát egy-egy zápor, akkor az megbonyolíthatja a dolgokat a kvalifikáción, ugyanis egy rosszkor időzített kör az időmérő végét is jelentheti vizes körülmények között. Valamint a pálya is csúszósabbá válik ilyenkor, így megnő a kicsúszás veszélye. Viszont ha száraz márad a pálya, akkor a tervezett menetrend szerint teljesíthetik a csapatok az időmérő edzést, de fontos tényező lehet a különböző gumikeverékek felmelegítésének, valamint kopásának a mértéke. A szél valószínűleg továbbra sem lesz zavaró tényező.

illusztráció
Fotó: ProtoplasmaKid

A jelenlegi számítások szerint a vasárnapi versenyen is sokat süthet a nap, csapadéknak kicsi az esélye,

így nagy valószínűséggel száraz pályás versenyre van kilátás. A pálya hőmérséklete kellően magas lehet, viszont a gumikopás, valamint a gumimelegítés fontos szerepet játszhat a futam során, és még hozzá kell venni a nagy tengerszint feletti magasságot is. Ha egy-egy zápor mégis a pálya fölé keveredne, akkor az felkavarhatná a verseny menetét a vizes pályára való átállás miatt, viszont jelenleg kicsi az esélye annak, hogy ez legyen a forgatókönyv. A szél ezen a napon is gyenge, mérsékelt marad, így ez továbbra sem lesz meghatározó tényező a versenyautók viselkedése szempontjából.

Borítókép: Gobierno CDMX

Ezek is érdekelhetnek
Hirdetés